Totum Træning

 

Træningen er udviklet af mange års erfaring fra mange forskellige trænings former. De bedste elementer fra yoga, karate, akrobatik, teaterøvelser, dans og qi-gong, danner basis for en ny og dynamiske træningsform. De klassiske træningsformer rummer en viden om kroppen, som er blevet uddybet gennem flere tusind år. En viden som handler om hvordan vi opnår indre frihed og styrke. Totum træningen er en direkte måde at arbejde med sig selv på, frigøre sig fra gamle spændinger, blive nærværende og især finde den indre ro. Den gør os mere åbne, både fysisk og psykisk.

Desuden er træningen selvbehandling og vedlige- holdelse af kroppen. Udover at gøre dig mere smidig, har træningen en række direkte fordele for din krop. Den stimulerer kredsløbet, afgifter kroppen, øger forbrændingen og får dine organer til at arbejde bedre sammen.

Åndedrættet bliver dybere så hver eneste celle får mere ilt. Kroppen får lettere ved at skille sig af med de affaldsstoffer som ophobes i vores led, muskler og bindevæv. Fysisk giver træningen mere energi og gør vores krop ‘yngre’ end den faktisk er.

Træningen øger vores koncentration og evne til at være til stede i kroppen. Ved at løsne op for ånde- drættet og gamle spændinger kan vi opnå ro og rummelighed i vores sind. Målet er ‘en sund sjæl i et sundt legeme’. Resultatet af træningen er frihed for krop og sind.

Træningen er for alle uanset alder, eller fysik. Der tages hensyn til den enkeltes både psykiske og fysiske grænser

Sidst og ikke mindst er træningen også sjov og leg hvor sveden kommer på panden og lattermusklen trænet

 

Grundtræning

Denne video er en kort grundtræning til at gå hele kroppen igennem. Vi starter med fødderne og arbejder os derefter op ad.

Fødderne er vigtige at få arbejdet med, da det er vores jordforbindelse. Fødderne relaterer til resten af kroppen, lige fra storetåen, som repræsenterer hoved og nakke til hælen, som repræsenterer hofte og underliv. Ligeledes er alle organer repræsenteret, som kendt fra Zoneterapien.

For at få fuldt udbytte af disse videoer anbefales du at lave denne træning dagligt, såfremt det er muligt.

Mærk dine grænser og pas på dig selv.

God fornøjelse!

 

Kontormus

Denne video er en tillægstræning til dig, som bruger det meste af dagen foran computeren , og som følge har fået spændinger i håndled, arm, skulder, nakke og ryg.

Det anbefales at du først laver grundtræningen for at arbejde med kroppen som en helhed.

Mærk dine grænser og pas på dig selv.

God fornøjelse!

 

Rygtræning.

Denne video er en tillægstræning til dig som har rygproblemer.
Træningen kan afhjælpe stivhed og spændiger i ryggen, som kan mindske risikoen for diskusprolaps samt smerter i ryg og nakke.
Det anbefales at du først laver grundtræningen for at arbejde med kroppen som en helhed.

Mærk dine grænser og pas på dig selv.

God fornøjelse!